Słownik

Pojęcia, które warto znać

Konwersja

Konwersja (conversion) – w marketingu internetowym e-commerce pojęcie to określa wykonanie przez odbiorcę określonej pożądanej przez nadawcę przekazu marketingowego czynności. Jest to zatem końcowy etap tzw. lejka sprzedażowego, do którego dążyły wszystkie działania związane z reklamą. Konwersja jest pożądanym skutkiem wszystkich podejmowanych przez reklamodawcę działań, oznacza ona bowiem faktyczną realizację celów biznesowych. W szczególności są to następujące działania:

  • zakup produktu lub usługi przez odbiorcę;
  • wypełnienie formularzy, ankiet ;
  • zapisanie się do newsletteru;
  • podanie danych kontaktowych (rejestracja);
  • kliknięcie w baner reklamowy, link przekierowujący;
  • ściągnięcie pliku, aplikacji;
  • zamieszczenie komentarza, opinii;
  • obejrzenie nagrania video, podcastu, prezentacji, transmisji live.

Konwersja jest wartością mierzalną, mierzy się ją za pomocą współczynnika CR(Conversion Rate). Dzięki niemu można oszacować proporcję między zainteresowaniem odbiorców produktem lub usługą, a rzeczywistym wynikiem sprzedaży, czy efektem innych czynności, które stanowiły cel reklamowy. Współczynnik konwersji oblicza zatem dokładnie ilość osób, która sfinalizowała np. zakup oferty w stosunku do ilości osób, do których w ogóle dotarł przekaz reklamowy. Warunkiem konwersji więc jest takie zarządzanie kampanią reklamową, aby efekty podjętych działań reklamowych były zgodne z oczekiwaniami w ramach określonego na początku budżetu. W szczególności ważne jest doprecyzowanie grupy docelowej, dopasowanie reklamy do odbiorców i atrakcyjność reklamowanej oferty. Dodatkowo na konwersję ma wpływ również jakość strony internetowej ( m.in. jej dopasowanie UX, natężenie ruchu, funkcjonalność) , jak również sama rozpoznawalność marki i ugruntowana jej pozycja na rynku.

SEO

SEO(Search Engine Optimization) to pojęcie, którym określa się celowe działania zmierzające do poprawy widoczności witryny w wynikach organicznych wyszukiwarki na określone słowa (frazy) kluczowe.

...

Filtr Google

Filtr Google (Filter Google)  to kara nakładane przez Google na witrynę za nie przestrzeganie wytycznych lub szkodliwe dla odbiorców działanie w sieci. Filtr jest dotkliwy, ale w odróżnieniu od

...

Pliki cookies

Pliki cookies – to dane informatyczne, najczęściej małe pliki tekstowe, które są wysyłane przez przeglądany serwis internetowy do przeglądarki użytkownika. Przy kolejnych odwiedzinach przeglądarka

...

Infografika

Infografika jest czytelnym w odbiorze przekazaniem informacji, danych za pomocą wizualizacji. Głównym celem infografiki  jest streszczenie tematu treści za pomocą obrazu i minimalnej ilości

...

Insta story

Insta story ( Instastory, Stories, relacja na Instagramie) to rodzaj publikowania treści wizualnych na Instagramie, która polega na krótkiej prezentacji informacji „z dnia”, streszczenia wydarzeń z

...
Agencja reklamowa Sitte.pl
ul. Bursztynowa 31, 20-576, Lublin
NIP: 8671899428

Nasza firma świadczy bezpośrednie usługi lokalnie, najczęściej na terenie miast: Lublin i Warszawa jednak często działamy zdalnie dla firm z takich miast jak Zamość, Chełm, Biała Podlaska, Puławy, Radom, Płock, Siedlce, Pruszków, Legionowo. Mamy także klientów z innych Państw Europy i USA.

© Wszystkie prawa zastrzeżone. Sitte.pl działa od 2012 r.

Szukaj