Słownik

Pojęcia, które warto znać

Insta story

Insta story ( Instastory, Stories, relacja na Instagramie) to rodzaj publikowania treści wizualnych na Instagramie, która polega na krótkiej prezentacji informacji „z dnia”, streszczenia wydarzeń z ostatniej doby za pomocą dodania zdjęć, filmu, animacji, transmisji live, planszy. Relacja może trwać maksymalnie 15 sekund i jest dostępna nie dłużej niż 24 godziny. Po upływie doby nie można ich wyświetlić, chyba, że wcześniej udało się dodać stories do archiwum. Instastory cechuje zazwyczaj spontaniczne prezentowanie luźnych treści, prezentujących rzeczywistość w danym momencie. Użytkownicy Instagrama zazwyczaj relacjonują  po prostu swoją codzienność. Natomiast firmy wykorzystują instastories do szeroko rozumianych działań marketingowych. Instastory przygotowane przez osoby zaangażowane w strategię marketingową firmy przygotowują odpowiednio treści do publikacji. Podczas relacji prezentowana jest oferta, konkretne zalety danego produktu lub usługi, wywiad z ekspertem lub tutorial. Dodatkowo funkcja Insta story umożliwia komunikację z innym użytkownikiem. Można zatem umieścić specjalne okienko do zapytań (Q&A), przeprowadzić ankietę, odpowiedzieć na zadane wcześniej pytania oraz wkleić link bezpośrednio przekierowujący do strony sprzedażowej. Instastories zatem pomagają budować społeczność skupioną wokół profilu, zwiększać zaangażowanie użytkowników, a tym samym wpływać na realizację celów biznesowych. Instagram wprowadził w 2021 roku podobną w formie funkcję, tzw Rolki, które pełnią rolę krótkich zaaranżowanych filmów, mających wywołać konkretny efekt zaskoczenia i zaintrygowania daną sytuacją, przedmiotem lub osobą. Rolki nie posiadają cechy spontaniczności, są tworzone w oparciu o konkretny scenariusz, wykorzystują efekty audiowizualne.

Content marketing

Content marketing to polega na umiejętnym dotarciem do odbiorców za pomocą odpowiednio dobranej i zaprezentowanej treści. Przy wykorzystaniu contentu możemy wzbudzić zainteresowanie odbiorców,

...

Page rank

Page rank to wprowadzona przez Google w 1998 r. to metoda liczbowego określania wartości indeksacji stron internetowych. Ocena  witryny następowała po oszacowaniu ilość i jakość linków

...

Reklamy wideo

Reklamy wideo to komunikat reklamowy w formie krótkiego filmu video umieszczonego na kanałach związanych z usługami Google Ads. W kampaniach Google Ads reklamy video obejmują takie format jak:

...

Audyt UX

Audyt UX to wszechstronna analiza i ocena strony internetowej pod kątem spełniania oczekiwań jej użytkowników. TZW User Experience i User Usability to podstawowe kryteria określające użyteczność

...

CPC

CPC to skrót pochodzący z języka angielskiego Cost Per Click oznaczający koszt kliknięcia. Jego zadaniem jest określenie efektywności reklamy za pomocą obliczenia kwoty, którą reklamodawca musi

...
Agencja reklamowa Sitte.pl
ul. Bursztynowa 31, 20-576, Lublin
NIP: 8671899428

Nasza firma świadczy bezpośrednie usługi lokalnie, najczęściej na terenie miast: Lublin i Warszawa jednak często działamy zdalnie dla firm z takich miast jak Zamość, Chełm, Biała Podlaska, Puławy, Radom, Płock, Siedlce, Pruszków, Legionowo. Mamy także klientów z innych Państw Europy i USA.

© Wszystkie prawa zastrzeżone. Sitte.pl działa od 2012 r.

Szukaj