Słownik

Pojęcia, które warto znać

Influencer

Influencer to osoba, która aktywnie udziela się w sieci, dzięki temu zdobywa bardzo dużą popularność oraz wpływ na opinię i zachowania użytkowników internetu. To właśnie od angielskiego słowa „influence”, czyli „wpływ” powstało to określenie tzw. twórcy cyfrowego, która prowadzi intensywnie swoje profile w social mediach. Influencer zazwyczaj jest zatrudniany przez firmy i organizacje w celu promowania produktów, marek lub usług. Od kilku lat influence marketing jest bardzo dynamicznie rozwijającym się elementem strategii marketingowej każdej większej firmy. Influencer na swoim profilu na różnych internetowych kanałach komunikacji ( social media, Youtube, Tiktok, Instagram, blogi, podcasty) publikuje treści o określonej tematyce. Dodając regularnie zdjęcia, animacje, filmy, recenzje, stopniowo tworzy zaangażowaną społeczność zebraną wokół swojego profilu. Dzięki temu osiąga dużą liczbę obserwujących (fanów), którzy uważnie śledzą jego aktywność. Influencer  chętnie nawiązuje bezpośrednie relacje ze swoimi odbiorcami, udziela porad i dzieli się wiedzą, przez co staje się dla fanów w ich subiektywnym odczuciu wiarygodnym źródłem informacji lub nawet autorytetem., oraz, Istnieje wiele typów influencerów, których dzielimy:

  • ze względu na liczbę obserwujących (zasięg): nanoinfluencerów (<1000 fanów), mikroinluencerów ?(1-20 tys. fanów),  midiinfluencerów (20-100 tys. fanów),  makroinluencerów ( > 100 tys. fanów) oraz megainfluencerów (celebrytów);
  • ze względu na tematykę i motywację zamieszczanych treści:  artystów, lifestylerów, aktywistów, idoli, ekspertów;
  • ze względu na rodzaj wykorzystywanej platformy: - youtuberów, instagramerów, blogerów, tiktokerów, vlogerów.

Osobnym rodzajem influencera jest influencer CGI. To całkowicie wirtualna postać, stworzona przez sztuczną inteligencję metodą computer-generated imagery ( obraz generowany komputerowo). Postać ta, choć nierzeczywista zyskuje bardzo szeroką rzeszę obserwujących i jest wykorzystywana w kampaniach reklamowych przez firmy.  

Mikrodane

MikrodaneMicrodata , znaczniki danych strukturalnych) –  są to dane strukturalne, które uzupełniają język HTML o atrybuty ułatwiające ich zrozumienie zawartości witryny przez roboty

...

Udostępnianie

Udostępnianieto pojęcie, które zwykło się używać jako określenie rozpowszechniania, czy dzielenia się pewnymi plikami. Najczęściej użytkownicy dzielą się treścią na stronie internetowej, w

...

Copywriting

Copywriting jest bardzo szerokim pojęciem odnoszącym się do sposobu pisania kreatywnych i atrakcyjnych tekstów, które mają na celu wywołanie określonej reakcji u odbiorcy. Copywriting stosowany jest

...

Accelerated Mobile Pages

Accelerated Mobile Pages(AMP) to wspierany przez Google system open source do  szybkiego renderowania strony internetowej. Technologia AMP ma za zadanie ułatwić użytkownikom przeglądanie

...

Personalizacja wyników wyszukiwania

Personalizacja wyników wyszukiwania to pojęcie określające wyświetlanie wyników w wyszukiwarce Google według konkretnych kryteriów. Algorytmy rozpoznają następujące 

...
Agencja reklamowa Sitte.pl
ul. Bursztynowa 31, 20-576, Lublin
NIP: 8671899428

Nasza firma świadczy bezpośrednie usługi lokalnie, najczęściej na terenie miast: Lublin i Warszawa jednak często działamy zdalnie dla firm z takich miast jak Zamość, Chełm, Biała Podlaska, Puławy, Radom, Płock, Siedlce, Pruszków, Legionowo. Mamy także klientów z innych Państw Europy i USA.

© Wszystkie prawa zastrzeżone. Sitte.pl działa od 2012 r.

Szukaj