Słownik

Pojęcia, które warto znać

Influencer

Influencer to osoba, która aktywnie udziela się w sieci, dzięki temu zdobywa bardzo dużą popularność oraz wpływ na opinię i zachowania użytkowników internetu. To właśnie od angielskiego słowa „influence”, czyli „wpływ” powstało to określenie tzw. twórcy cyfrowego, która prowadzi intensywnie swoje profile w social mediach. Influencer zazwyczaj jest zatrudniany przez firmy i organizacje w celu promowania produktów, marek lub usług. Od kilku lat influence marketing jest bardzo dynamicznie rozwijającym się elementem strategii marketingowej każdej większej firmy. Influencer na swoim profilu na różnych internetowych kanałach komunikacji ( social media, Youtube, Tiktok, Instagram, blogi, podcasty) publikuje treści o określonej tematyce. Dodając regularnie zdjęcia, animacje, filmy, recenzje, stopniowo tworzy zaangażowaną społeczność zebraną wokół swojego profilu. Dzięki temu osiąga dużą liczbę obserwujących (fanów), którzy uważnie śledzą jego aktywność. Influencer  chętnie nawiązuje bezpośrednie relacje ze swoimi odbiorcami, udziela porad i dzieli się wiedzą, przez co staje się dla fanów w ich subiektywnym odczuciu wiarygodnym źródłem informacji lub nawet autorytetem., oraz, Istnieje wiele typów influencerów, których dzielimy:

  • ze względu na liczbę obserwujących (zasięg): nanoinfluencerów (<1000 fanów), mikroinluencerów ?(1-20 tys. fanów),  midiinfluencerów (20-100 tys. fanów),  makroinluencerów ( > 100 tys. fanów) oraz megainfluencerów (celebrytów);
  • ze względu na tematykę i motywację zamieszczanych treści:  artystów, lifestylerów, aktywistów, idoli, ekspertów;
  • ze względu na rodzaj wykorzystywanej platformy: - youtuberów, instagramerów, blogerów, tiktokerów, vlogerów.

Osobnym rodzajem influencera jest influencer CGI. To całkowicie wirtualna postać, stworzona przez sztuczną inteligencję metodą computer-generated imagery ( obraz generowany komputerowo). Postać ta, choć nierzeczywista zyskuje bardzo szeroką rzeszę obserwujących i jest wykorzystywana w kampaniach reklamowych przez firmy.  

Duplikacja treści

Duplikacja treści, zwane również duplikacją contentu duplicate content dotyczy sytuacji, kiedy dochodzi do powielania treści publikowanych w witrynach internetowych. Jeśli identyczna treść znajduje

...

Remarketing

Remarketing– to szereg działań, które dotyczą komunikacji z odbiorcą, który odwiedził już daną witrynę, jednakże nie podjął dalszych kroków, nie dokonał żadnych zakupów, pobrania plików, nie

...

Fanpage

Fanpageto wyjątkowy rodzaj własnej strony internetowej lub profilu firmowego, który jest zakładany na portalu społecznościowym tj.. na Facebooku, Instagramie lub na Linkedin. Fanpage umożliwia

...

Linkowanie

Linkowanieto proces, na który składa się wiele działań mających na celu budowanie struktury linków wewnątrz strony internetowej oraz na witrynach zewnętrznych. Linkowanie na zewnętrznych stronach

...

Współczynnik konwersji

Współczynnik konwersji (Conversion Rate, CR) to wskaźnik wyrażający w procentach średnią ilość osób, które po kliknięciu w reklamę Adwords podjęli pożądaną przez nadawcę reklamy czynność, czyli

...
Agencja reklamowa Sitte.pl
ul. Bursztynowa 31, 20-576, Lublin
NIP: 8671899428

Nasza firma świadczy bezpośrednie usługi lokalnie, najczęściej na terenie miast: Lublin i Warszawa jednak często działamy zdalnie dla firm z takich miast jak Zamość, Chełm, Biała Podlaska, Puławy, Radom, Płock, Siedlce, Pruszków, Legionowo. Mamy także klientów z innych Państw Europy i USA.

© Wszystkie prawa zastrzeżone. Sitte.pl działa od 2012 r.

Szukaj