Słownik

Pojęcia, które warto znać

Facebook

Facebook to najpopularniejszy jak dotąd serwis społecznościowy na świecie. Powstał w 2004 roku z inicjatywy Marka Zuckerberga, którego zamysłem było stworzenie dla studentów sprawnej platformy do komunikacji. Nazwa witryny pochodzi od książki ze zdjęciami zaprzyjaźnionych rówieśników, którą otrzymuje każdy student na amerykańskich uczelniach. Facebook błyskawicznie jednak rozwinął się na innych obszarach i stał się serwisem szeroko wykorzystywanym w celach rozrywkowych i komunikacyjnych. W krótkim czasie okazało się, że jest potrzeba, by serwis zyskiwał nowe funkcje. W 2008 roku powstała aplikacja Facebook Messenger, która obsługuje wiadomości błyskawiczne między znajomymi korzystającymi z serwisu. Na platformie Facebook użytkownicy mogą umieszczać informacje na swój temat. Można publikować zdjęcia, grafiki, filmy, wysyłać  wiadomości, tworzyć grupy, powiadomienia o wydarzeniach oraz transmisje video.

Obecnie Facebook jeden z podstawowych  kanałów komunikacji – zarówno dla osób prywatnych, jak i dla firm. Okazało się, ze jest świetnym narzędziem marketingowym, firmy mogą tworzyć własne profile,  umieszczać na nich  zachęcające treści, by budować świadomość marki i realizować strategię biznesową. Na platformie funkcjonuje Facebook Ads, specjalny system, który umożliwia prowadzenie kampanii reklamowych. Dzięki zbieranym i wykorzystywanym przez Facebook informacjom można dotrzeć z reklamą do odpowiedniej grupy docelowej,  zdobyć ogromną liczbę aktywności (lajków, komentarzy) użytkowników i przede wszystkim ich zainteresowanie.

W 2021 roku Facebook zmienił nazwę na META. Zuckenberg podaje, że jego głównym celem jest stworzenie wirtualnego świata Metaverse, który byłby wirtualnym światem wszystkich interakcji między ludźmi.

Meta Tagi

Meta Tagi to specjalne znaczniki umieszczane w kodzie źródłowym strony w formacie HTML. Za ich pomocą opisuje się zawartość strony. Są one stosowane głównie ze względu na roboty wyszukiwarki, ale w

...

B2C

B2C to skrót pochodzący z języka angielskiego (Business to Consumer) oznaczający transakcję pomiędzy przedsiębiorstwem, a klientem indywidualnym. Celem tego sektora jest nawiązanie i utrzymanie

...

Fraza kluczowa

Fraza kluczowa (keywords, keyphrases) – to słowo lub zestaw wyrazów, na które pozycjonowana jest witryna. Stanowią one część pozycjonowanej treści strony i jednocześnie są tożsame z hasłami

...

Meta Robots

Meta Robots (meta tag robots)  – to znaczniki stosowane dla określenia wytycznych dla robotów wyszukiwarki, które analizują stronę internetową. Pozwalają one na kontrolowanie indeksacji strony

...

Reklamy natywne

Reklamy natywne (Native advertising) to format reklamy udostępniany w ramach usług Google Adwords, dzięki którym przekaz reklamowy jest dostosowany do cech witryny, na której jest wyświetlany.

...
Agencja reklamowa Sitte.pl
ul. Bursztynowa 31, 20-576, Lublin
NIP: 8671899428

Nasza firma świadczy bezpośrednie usługi lokalnie, najczęściej na terenie miast: Lublin i Warszawa jednak często działamy zdalnie dla firm z takich miast jak Zamość, Chełm, Biała Podlaska, Puławy, Radom, Płock, Siedlce, Pruszków, Legionowo. Mamy także klientów z innych Państw Europy i USA.

© Wszystkie prawa zastrzeżone. Sitte.pl działa od 2012 r.

Szukaj